dissabte, 30 de març del 2013

Cinglera i Grau del Goleró

Aprofitant el dissabte de setmana Santa per sortir amb l'Albert i anar a baixar pel Grau del Goleró que el teníem pendent de fer des de feia força temps.
Per començar la sortida hem anat pujant cap el Pla de l'Igol passant pel càmping i la Fontana un cop a dalt agafem el Grau de la Teula,esta molt be per fer de baixada, per anar a sortir al Pont del Gravet on enfilem el camí fins a la casa de Castellet i després resseguir la cinglera fins a trobar la riera de l'Om on deixem la pista i creuem la riera per fer un tros dels prats de l'Om,però poc tros,perquè el Grau del Goleró es molt al principi dels prats.
Un tros petit es fa a Peu,però es espectacular

L'Albert en ple descens
El començament del Grau del Goleró es força tècnic i trialer però es va baixant fins a trobar un tros amb uns revolts molt tancats i empedrats que estan una mica trencats i que es fa a peu, com a molt son 50 metres,però es maco de fer i veure la feina que havien tingut la gent d'abans per fer aquests camins,passat aquest tros de pedres tot el camí es ciclable fins a baix de tot,el camí es net,molt divertir i espectacular de fer.
El corriol passa pel mig d'un bosc d'alzines

Sota la cinglera,baixant pels prats de la Triola
 Un cop a baix a la casa de la Triola hem baixat pels prats fins a trobar la pista que porta cap a la Donada anem fent la pista,que hi han trossos força trinxats,fins a la casa i despers de creuar al riera, que baixava amb força aigua i hem quedat una mica molls de peus,tocava encarar els ultims 10 km de pujada fins a Rupit.
Castell de Fornils

Creuant la riera de Rupit a la Donada
El tros de pujada fins el Collet de Malafaranda es força dret i avui estava una mica enfangat i deu n'hi do com s'agafava el terreny passat el Collet sembla que no pugi però enganya,el repetxó de Fàbregues sempre costa de fer,passada la casa ja es mes suau,seguim cap a Mas Saleta i sortim a la pista que ve de Sau que ja no la deixem fins a Rupit on arribem amb 28 km i havent fet una ruta primer tot per sobre la cinglera i després tota per sota i que es totalment diferent tant el terreny com les vistes.