dimarts, 1 de novembre del 2011

Puigsacalm

Despres de parlar molt de temps de fer una sortida al Puigsacalm diumenge va ser el dia escollit per fer-la.Vam anar fins a La Vola amb el cotxe i alla ens vam trobar tota la colla en total set en Joan,l'Albert,Miquel,Xevi,Gerard,Pau i jo mateix tots amb moltes ganes de fer la sortida.
Tota la colla apunt de començar la ruta

Vam sortir agfant la carretera vella de Bracons i pasat el collet de la Condesa ens vam enfilar per un corriol que es molt xulo que ens va portar a la zona del castell de la Vinyeta.

L'Albert
Creu de Salgueda

Despres de pasar la valla de ferro la cosa es comença a enfilar de veritat i cada un pujava al seu ritme ja que abans de Collsaplana hi han unes rampes força dretes i fins a dalt la Creu de Salgueda no hi han rampes tant fortes pero encara va pujant,un cop a dalt i despres de recuperar-nos de l'esforç fem un mos i ja toca encarar la baixada cap a Vidra.
Bellmunt a dalt de tot

Vista de la fageda de Salgueda

Pasem la casa de Salgueda i seguim avall fins a creuar el Riu Ges on el cami es un puja i baixa fins a Vidra es una zona espectacular ja que la fageda te uns colors molt vistosos i a mes hi han unes vistes genials.
Un cop pasat Vidra agafem la pista que porta cap a Sant Bartomeu de Covildases aquest cami no l'havia fet mai i la veritat es que em va agradar molt,la pista va pujant de mica en mica i pasant per uns llocs molt macos al costat del riu fins arribar a dalt l'ermita de St.Bartomeu on es pot gaudir de molt bones vistes i ja nomes queda encarar la pujada fins a Font Tornadissa on fins aqui la ruta es tota ciclable.
Pasat Font Tornadissa hi ha una rampa molt dreta que tots la varem fer a peu menys en Joan que la va pujar fins a dalt de tot amb la gent que l'aplaudia mentre anava pujant,"Pur espectacle" un tros mes amunt que ja tots tornavem a pedalar ens vam trobar amb l'altre part de la colla la Mercè,la Cris,les dues Roses i en Quim que van pujar a peu desde Coll de Bracons i just quan ens vam trobar vaig quedar clavat de cop les dues cames ben enrampades que no podia fer n'hi una pasa i es que tants dies sense agafar la bici es nota.
Aqui hi va haber la sorpresa de la ruta quant en Xevi va treure una ampolla de cava de la motxilla per celebrar que feien anys ell i la Cris tot un detall,un gotet de cava cada un i ja recuperat de les rampes enfilar l'ultim tros fins a dalt.

Ultim esforç

Aqui semblaven les rambles una gentada de por  i els ultims metres fins a dalt la bici a l'esquena i fer el cim del Puigsacalm que estava a tope pero vam gaudir d'unes vistes genials i espectaculars fer les fotos de rigor i cap avall un altre cop.

Per fi a dalt el Puigsacalm

Foto de grup a dalt el Puigsacalm
El tros de baixada fins una mica me avall de Font Tornadissa el varem fer molt rapid pero despres el tros fins a Coll de Bracons varem anar mes estona a peu que no pas sobre la bici ja que estava una mica humit,pero be aixo tambe es Mountain Bike,un cop a baix varem baixar per la carretera fins a la Vola ja que anavem una mica tard perque teniem taula per dinar a Mas Piguillem.
Tots vam acabar força cansats pero despres de fer un bon dinar tota la colla estavem molt satisfets de com havia anat tota la sortida va ser GENIAL.
En total vam fer 36 km amb 1400 de desnivell.