dissabte, 3 d’agost del 2013

Dues sortides Roca llarga i la Feixassa

Resum de les dues sortides fetes aquesta setmana.La primera dijous a la tarda amb en Joan Ramon,tot i sortir tard encara vam passar força calor.La ruta la vam començar per carretera fins les Viles on girem a l'esquerra per pujar a Rajols per la Pista seguim per la cinglera fins a l'Avenc on passem per la casa i comencem a pujar cap a la Roca Llarga,amb unes rampes molt dretes però de bon fer ja que el camí esta  força be.
Vistes des de la Roca Llarga
Passada la Roca Llarga anem cap el Collet de Rajols i les Antenes baixem a la Font de la Vena per anar direccio St.Corneli i la Cau passem per davant la casa creuem el torrent del Gorgàs i pujem a la Creu de Managès i vam seguir cap el Pla d'Ardura on tirem cap a Mascaró i sortim a Cantoni on després anem a Ca la Rotllada i pujem pel camí ral fins el Colomer i arribem a Rupit per la carretera a 31km i una mica tocat per la calor.

Avui sortida amb en Joan on en principi havia de ser una sortida curta s'ha allargat força però no de kilòmetres.Hem sortit de Rupit cap a la Creu del Boscans,la Fontana i fins a Pont de Províncies on pujem per la Jaça fins a Rocaroja.
Rocaroja vistes espectaculars
Just darrera la casa marxa un camí de baixada cap a la Feixassa,on el primer tram es tècnic i algun tros es fa a peu,passem per unes roques espectaculars i a partir de la casa es una baixada molt xula fins a Coll d'Uria on just sortir a la carretera agafem un corriol a ma esquerra,llarg i força guapo,que ens ha portat a passar per la casa de Siurana,el Moli Vell i els Esquirols tots a la zona d'Hostalets d'en Bas.
Roques baixant a la Feixassa
Passem la casa dels esquirols i comença el Camí ral,fem la primera pujada i els pinyons de la bici d'en Joan diuen prou intentem arreglar-lo i no podem,els pinyons giren sols i nomes el petit queda fixe,toca caminar i nomes als llocs mes planers pot anar sobre la bici,a mig camí ral provem un corriol nou de pujada que passa per sota la cinglera del Grau,no es gens ciclable però com que anem a peu anem fent fins a sortir al camí dels castanyers,en Joan fa un esforç sobre la bici per pujar però al final salten les dents del pinyó i ara si a peu fins a dalt a l'estany del coll.
Estirant amb un parell de camares
Un cop a dalt fem un remiendo amb dues càmeres per estirar la bici fins a Rupit ja que es mes pla i cara avall,estirant una estona cada un ja que estirar la bici sense que el de darrera  pugui fer un cop de pedal costa lo seu,al final han sortit 28 km fins els Hostalets ho recomano i esta molt be, despres per pujar millor buscar un altre camí ja que el que hem provat avui de pujada nomes es fa a peu.